2016. november 24., csütörtök

Red Bull a vitorlázásban

Mindenekelőtt szeretném tisztázni, hogy ez nem fizetett reklám, csak egy általam érdekesnek tartott téma.

Szóval érdekes kettősség van bennem a cég iránt, mert egy energia ital sosem lesz sport ital, sőt sport közben kifejezetten káros (mert a sok koffein vízhajtó és rontja a test folyadékháztartását). Emellett persze jó az íze és a bulikoktélok egyik legjobb összetevője is, és sofőrök ébren tartója, főleg ha külföldön veszitek mert ott még van benne taurin, míg az itthoniakban az energiaitalokat sújtó adó miatt már nincs.

Másfelől rengeteg pénzt ölnek a sportba, nem is jó szó rá a rengeteget mert buldózerekkel lapátolják teherautókra és küldik a rátermett sportolóknak. Ott van ugyebár a forma 1, aztán a Red Bull Air race meg egy csomó repülő, aztán a RB Leipzig (nagyon jó kapussal) majd egy csomó versenyző a síeléstől a kerékpározásig, és természetesen a vitorlázás is. Ez mindenféleképpen szimpatikus és példamutató a többi multinacionális cégnek.

Na de maradjunk a vitorlázásnál és hogy miért is írok a Red Bullról. Az ok egyszerű, megint láttam egy érdekes videót amit úgy éreztem meg kellene osztani veletek:


A videón Jimmy Spithill beszél egy érdekes projektről. Egy túrázásra tervezett foiling katamaránnal New Yorkból levitorláznak a Bermudákra. Értem én Őket, hogy drága a repjegy és a lehetőségekhez mérten azért megpróbáltak sietni. Mesél is róla, hogy teljesen máshogy viselkedik egy katamarán a nyílt vízen, a nagyobb hullámok között, amit a tervezésnél is figyelembe kellett venni.

Van egy másik Red Bull projekt is, ami sokkal közelebb áll hozzám. Itt már emberi léptékek vannak. Ugyanis 18 lábas repülős katamaránokkal készítettek egy versenysorozatot. Ahol is körbejárták a világot és az éppen aktuális rendező ország legjobb fiatal vitorlázóit ültették a hajókra. Ez elég sok vicces pillanatot szerzett nekünk, mert azért ezeket a hajókat meg kell tudni vitorlázni. Viszont a newporti döntőre nagyon belejöttek.


Aztán ott van az Extreme Sailing Series is, amit régen extreme 40-es katamaránokkal rendeztek, most pedig GC32 hajókkal. A Red Bull a kezdetektől ott volt és szponzorált egy hajót.


Ennek a sorozatnak a "levetett" 40 lábas katamaránjait kezdte el felvásárolni a hazai vitorlás társadalom Kékszalag győzelemre vágyó része.

És természetesen az Amerika Kupája verseny mellett sem tudnak elmenni szó nélkül. Ezért a rendezvény farvizén vitorlázó fiataloknak rendezett úgynevezett Youth America's Cup 2017-es fő szponzora a Red Bull.


Ezek után a számomra a Red Bull nem mindig energiaitalként jelenik meg, hanem egy teljesítményt is szimbolizál. Nem éppen a legolcsóbb markating de számomra az egyik legszimpatikusabb.